суббота, 12 апреля 2014 г.

Газета "День" відкриває таланти...

Є фотографії, які людей змушують придивлятися до них детально, особливо це відбувається на фотовиставках.
11 квітня в Національному університеті  «Львівська політехніка» щотижнева українська газета  «День» представила фотовиставку.

Кожна світлина несе глибокий зміст та передає емоції, які у певній події відчув автор. Окремо слід виділити фотографії, тема яких стосується подій Революції гідності. Надія, страх, віра, незламність – ось що бачиш в очах героїв, які зображені на фото.
Буденні справи, кохання, перемога, відчай, гордість, сміх, незламність – це далеко не все,що можна побачити на світлинах.
Важко виділити найкращі фотографії з найкращих. Але особисто мене найбільш вразили шість зображень.

«ВСУПЕРЕЧ» Валерій Левищенко, Київ

Критерієм для будь-якої світлини є одне: вона або вражає, або – ні. Ця фотографія є однією із тих, які зачіпають за живе своєю формою та змістом.
Детально розглядаючи фото, виникають неоднозначні емоції. Чомусь особисто для мене той пагінець дерева є як символ України. Так само, зліва і справа блищать леза, які за секунду можуть під корінь зрубати всю надію, всі можливості жити далі. Та слабенький росточок це не зупиняє. Так і з нашим народом: ідею маємо, мрія нам марить постійно, а сил – жменька, порівняно із можливостями ворога .  Але це одна думка.
З іншого погляду, прорізається проблема, про яку всі говорять, але палець об палець не вдарили, щоб її вирішити. Це знищення легень планети – широких, зелених лісів.
На цьому фото дотримано правил композиційної рівноваги. Об’єкти розміщені в кадрі правильно, адже око глядача не відволікається на сторонні деталі.  Витримка коротка. Діафрагма максимально відкрита. Показник ISO невеликий.
Ця фотографія є вдалою для природоохоронних організацій із логотипом «Як не слід робити».

«Любов перемагає всіх» Микола Тимченко, Київ

Досить романтична фотографія, але єдина деталь – інвалідний візок. Ця болюча тема підіймається не лише працівниками медицини та хворими, а також в культурі – кіно, фото, літературі.

Інвалідність – не властивість людини, а перешкоди, які виникають у неї в суспільстві. Але кохання це не зупиняє. Невпевненість у спільному майбутньому – ніщо, порівняно з миттю, яка є зараз, сьогодні, її руки в його долонях, що ще треба?
Краплю буденності додає пляшка з Кока-Колою та надписи на цеглі.
Композиційно фотографія оформлена правильно: головний об’єкт знаходиться не в центрі кадру – це додає світлині динаміки, автор дотримувався правила «золотого січення», фон не є складним та переобтяженим зайвими об’єктами. Скоріш за все встановлено режим «пейзаж». Діафрагма прикрита.  Другорядні об’єкти розташовані так, що вони доповнюють сюжетно важливу деталь кадру.

«На вістрі» Руслан Канюка

Реальність наших днів. Закони є, та чи вони сприймаються? Законом можна боронитися, але частіше законом як ножем вбивають, ріжуть. Зображення сивого чоловіка на фотографії  додає драматизму. Емоції гнітючі, світлина змушує задуматись.
Діафрагма максимально відкрита. Кадр темний, значить показник витримки невеликий.  Використаний найменший показник ISO.
Композиція. Фон простий для сприйняття, це привертає увагу глядача до основних об’єктів. Головний об’єкт зміщений з центру – це додає динаміки кадру. Отже, дотримано правило золотого січення.  На фотографії ґрати є лініями, а це посилює враження. Елементи переднього плану сприяють  відчуттю просторової глибину сюжету.

«Разом» Василь Пилип’юк Львів

Зйомка в чорно-білому  стала популярна з тих перших днів, коли камери могли знімати лише таким чином і ще не спроможні були відображати кольори. Чорно-білі фотографії справляють відмінні враження від різнобарвних.

Такі світлини показують життя. Достатньо близький об’єкт дає змогу розгледіти деталі: зморшки, усмішку жінки, темні очі чоловіка. Мабуть, ця фотографія найбільше викликала в мене емоцій.
Трохи відволікає глядача лінії комірця дідуся. Кадр більш-менш зрівноважений за композицією: правильно розміщено об’єкти, світла та тінь.
Серія «Беслан» Сергій Долженко, Київ
Всі три фотографії кричать про жах тієї трагедії. Більше 1100 людей стали заручниками кривавих терористів, 334 – вбито.
На світлині не звертаєш увагу на правильність композиції, коли зображено відбиток в очах . Фотографувати дітей найкраще, бо вони не можуть приховати емоцій.  Найбільше зачіпає зображення хлопчика на фотографії по центру.
Сергій Долженко справді заслуговує на отримання гран-прі, адже серед усіх світлин ця серія є за змістом найдосконаліша для мене.

Серія «Євромайдан»  Микола Тимченко

За час подій на майдані було зроблено безліч фотографій, які вражали світ.
Емоції. Впевнені в перемозі хлопці крокують вперед. Духовний гетьман Майдану – Тарас Шевченко. А не дарма. Його поетичні рядки звучать пророче: і про революцію, і про Крим. З усією повагою до інших митців пера все ж треба сказати, що Кобзар донині залишається поетом нації, а не хтось інший.
Діафрагма відкрита наполовину, отже і витримка середня. Показник ISO близько 100-200. Кадр є вдалим. Видно, що ці хлопці йдуть вліво, тому правильно, що автор залишив простір, так би мовити, «для руху».




Виставка фотографій газети «День» варта уваги, адже на ній зібрано творчість митців з усієї країни.

Кирилюк Анастасія
Фото з виставки газети "День", НУ "Львівська Політехніка"

Комментариев нет:

Отправить комментарий